Rss Facebook
2017
Birželis
26
Naujienos
2017 Birželis
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Klasika kitaip: kas pražudo XXI a. Violetą?  0

2017-05-17
Teatro nuotr.

Kauno valstybinio muzikinio teatro (KVMT) kolektyvas grįžo iš sėkmingų gastrolių Estijoje, kur parodė du repertuaro spektaklius ir jau trečią kartą dalyvavo tarptautiniame operos festivalyje "PromFest".

Programoje – G.Verdi

Pernu vykstantis Tarptautinis operinės muzikos festivalis "PromFest" išsiskiria netradicinėmis, kartais net šokiruojančiomis operų interpretacijomis, kurių iniciatorius – estų dirigentas Erkias Pehkas ir jo sumanymų bendražygis dailininkas Madis Nurmsas. Pastatymai kaskart tampa nemenka intriga operinės muzikos mylėtojams. Festivalis, į Kauno muzikinę sceną atvedęs Giuseppe Verdi "Atilą", Nikolajaus Rimskio-Korsakovo "Caro sužadėtinę", šiais metais parengė G.Verdi operą "Traviata".

Pagrindinius vaidmenis čia dainavo tarptautinio "Klaudia Taev" dainininkų konkurso nugalėtojai Anna Denisova iš Rusijos, Pietų Korėjai atstovavęs Alexas Kimas ir svečias iš Baltarusijos Ilya Silchukovas. Kitus vaidmenis sukūrė KVMT solistai Giedrė Juknevičiūtė, Rita Preikšaitė, Kęstutis Alčauskis Andrius Apšega, Raimondas Baranauskas, Tomas Ladiga.

Spektakliai, kuriuose dalyvavo teatro choras ir orkestras, buvo parodyti Tartu teatre "Vanemuine" (mažoji scena), Perrnu koncertų salėje gegužės 5 ir 9 d. Spektaklis įtrauktas ir į tarptautinio muzikinės scenos festivalio "Birgitta" programą, jį bus galima pamatyti rugpjūčio 8 d. Taline.

Egzaminas publikai

Pristatydamas šių metų festivalio operą "Traviata", estų dirigentas E.Pehkas sakė: "Išgirdome, ką pats G.Verdi sakė apie operą: tai modernus ir šiuolaikinis spektaklis, atliepiantis laikotarpio aktualijas. Vis dėlto kompozitoriui teko nusileisti konservatyvioms to meto pastatymų tradicijoms. Šiandien mes tiesiog pildome G.Verdi norą ir atskleidžiame šiuolaikinę problematiką, konfliktus sprendžiame šiuolaikiškai."

Dirigentas prisipažino žinantis, kad publika Lietuvoje pratusi prie klasikinio ir konservatyvaus šios operos pastatymo. "Bet kaip tuomet sužinoti, kas patinka, o kas nepriimtina, jeigu nematysi kitokių sprendimų?" – retoriškai klausė E.Pehkas.

Kita vertus, jeigu artistas negalįs savęs išreikšti, o tik pataikauja publikai, tai nebe menas, o komercija, įsitikinęs jis. "Manau, kad turi teisę egzistuoti kitos nuomonės ar požiūriai, tegu publika sprendžia, ar priimtinas operos spektaklis su nūdienos kalba, jaunais atlikėjais, išgyvenančiais siužeto peripetijas per savo – šiuolaikinio ir modernaus žmogaus – jausmus, ar ne", – sakė jis.

Spektaklio siužetas vystomas ne kurtizaniškai prabangioje XIX a. Paryžiaus aplinkoje, o nūdienos aktualiausia rykšte pripažintoje – visko pertekusio jaunimo, savo emocijas stimuliuojančio "žole" ir stipresniais kvaišalais – atmosferoje.

 

Lina Stankevičiūtė

Kaunodiena.lt, 2017 05 16

Daugiau skaitykite: http://kauno.diena.lt/naujienos/kaunas/menas-ir-pramogos/klasika-kitaip-kas-prazudo-xxi-violeta-811816


Skaityti komentarus
Rašyti savo komentarą
*
*