Rss Facebook
2017
Gruodis
18
Naujienos
2017 Gruodis
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Į praeitį nukelianti „Baleto atmintis“  0

2017-10-24
Į praeitį nukelianti „Baleto atmintis“ Martyno Aleksos nuotr.

Šią savaitę Kaune pristatytas nedidelę Lietuvos baleto istorijos dalelę atgaivinęs koncertas/retrospektyva "Baleto atmintis“. Publika pakviesta trumpam nusikelti į praeitį – jie scenoje išvydo rekonstruotus iškiliausių XX a. Lietuvos choreografų kūrinių fragmentus.

Kaune pristatytas lietuviškajam baletui skirtas projektas turi stiprią edukacinę potekstę. Kaip apskritai galima lavinti žiūrovus? Ką į Lietuvos baleto istoriją įrašo šiandien, XXI a., kuriantys choreografai, atlikėjai? Apie tai – pokalbis su projekto "Baleto atmintis" iniciatoriumi, Lietuvos baleto istoriku, menotyrininku Helmutu Šabasevičiumi.

"Žiūrovus lavinti galima įvairiais metodais, yra visokiausių formų – ir žiniasklaida, kuri gali leisti straipsnių ciklą, pristatantį šokio meną, ir įvairiausios televizijos laidos. Tačiau gyvas baletas egzistuoja tik scenoje – tas tikrasis kontaktas atsiranda tada, kai žiūrovas atsisėda į savo krėslą, užgęsta šviesa, pasigirsta muzika ir scenoje pasirodo baleto artistas. Šito tikrai niekaip neužrašysi, niekaip nepapasakosi, nes tai yra tas unikalus momentas, kuris atsiranda tiktai čia ir dabar, bet netrukus pranyksta", – įsitikinęs pašnekovas.

– Kaip vertinate šiandienę baleto raidą Lietuvoje? Ar baletas yra ten, kur turėtų būti?

– Esame nedidelė tauta ir negalime tikėtis, kad turėsime labai stiprią meno sritį, kuri vis dėlto Lietuvoje dar yra santykinai labai jauna. Jeigu pažvelgtume į Valstybės teatro istoriją, pirmiausia susiformavo Dramos vaidykla, paskui Operos vaidykla ir tik po penkerių metų atsirado baleto trupė, pradėjo formuotis baleto istorija. Tad lyginant mūsų šokio kultūrą su senųjų šokio kultūrų istorija – Prancūzijos, Italijos ar Rusijos, mes esame dar paaugliai. Anos šokio tradicijos skaičiuoja jau kelis šimtus metų, o mūsų dar tik laukia šimtmetis. Tad jauna tradicija dar negali duoti labai daug kūrybinio potencialo. Galų gale neturime daug žmonių, juk jau nebeliko ir tų 3 mln., o vis dėlto reikalinga tam tikra masė, iš kurios galėtų išsivystyti daug ryškių pasaulinio masto baleto artistų. Tas pats pasakytina ir apie šokio kūrėjus – choreografus, nuo kurių labai daug kas priklauso. Jų irgi turime mažokai. Iš kitos pusės, baleto artisto profesija yra sunki – reikalauja milžiniškų psichologinių ir fizinių pastangų, dažnai netgi tenka atsisakyti to, ką bet koks kitas žmogus, netgi kitos krypties šokėjas ar aktorius, gali sau leisti. Dėl to nedaug kas ryžtasi rinktis baleto artisto kelią.

 

 

Gintarė Vasiliauskaitė

Kaunodiena.lt, 2017 10 20

Daugiau skaitykite: http://kauno.diena.lt/naujienos/kaunas/menas-ir-pramogos/i-praeiti-nukelianti-baleto-atmintis-834109


Skaityti komentarus
Rašyti savo komentarą
*
*